søndag, november 04, 2007

god og varm

Har vert en tur innom Go og varm på skedsmokorset appsolutt verdt et besøk vist du bor i nærheten av skedsmo.
der ble det med hjem 6 nøster med mirasol Haclo 4 av de skal bli et sjerf er allerede i gang det er et aldeles nydelig garn og strikke med blir nok flere besøk den veien det er jo bare 1mnd til neste snb.

En rosa lue med enkel flette denne ble til på en kvelds stund med Topp`t Tå 1,1/2 nøste og pinne nr 6 er i gang med nr 2 greit med ting som går fort.Mønstret er funnet hos garngrossisten


Nabo gutten ønsket seg en hodeskalle lue og den brukte jeg sandnes allpakka på ,under 1 nøste av hver farge og en kvelsstund så var den klar til levering.
måtte bare prøve disse søte baby sokkene som jeg fant hos http://lilleduck.blogspot.com/

super enkle og en fin oppskrit jeg fikk brukt litt av smart garnet mitt, har begynt på et par til .



pannebånd / ørevarmer i Smart garn.





En hals til ,planen er at det skal bli et sett med pulsvanter til er ferdig med en og i gang med nr to.


Kristoffer ville og ha lue men ikke så mye" dill "så han var fornøyd med denne. Topp`t Tå og pinne nr6.


Panne bånd med fjutter er det jeg produserer på morgen møte hver dag på jobb.

Garn mysteriet: Er i gang men mistet litt lysten da vi skulle sy det hele sammen , men syntes alle de andre har vert flinke og mysteriet er blit et fint resultat så jeg skal gjøre det ferdig må bare bli ferdig med noe småtteri først.
Måtte en tur innom Strikke festivalen på Tveita og der fikk vi treffe Amy Singer ta en titt i bloggen hennes på http://www.knitty.com/ boka ble kjøpt og signert. er litt lei meg for at det var så lite folk der og kunne godt ha vert flere stans med div garn savnet allpakka som var der i fjord, neste år blir det ikke prioritert i hvert fall for min del,for strikke festival syntes jeg at det ikke var.


Amy fortalte litt om seg og sitt, interesangt,vi fikk se og ta på div garn prøver (lapper)
Theresa oversate. vi få som var der hadde det kos. Etter foredraget til Amy var det kaffe og strikke prat på kaffeen, noen av oss de fleste trur jeg tok mere en 1 tur innom Mauds garn,jeg kom hjem med garn jeg ikke aner hva jeg skal bruke til Limbo Mexiko country color.8 nøster.
Kom gjerne med ideer .





Etter tveita dro vi til Ikea og fortsatte med strikking ,kaffe,mat og kaker. Og vi hadde en trivelig kveld , noen benyttet de siste minuttene til og beskue 1 etg med stoffer, og jeg tok med kattepus , Amy og en til ,hjem over til oslo. For de som vil se flere bilder har Felisi
og Teresa bilder i bloggene sine.









8 Comments:

Blogger Torunn Skjærstad Moen said...

Så flotte ting i fine farger du har laget, med hilsen fra asterix.

8:59 a.m.  
Anonymous Anonym said...

Hei!Så mye flott du har laget. Likte veldig godt luen med dødningshode på. Spørs om ikke det ble en ide til julepressang.
Hilsen Heidi/kattemor

1:16 a.m.  
Blogger Lilleduck said...

Hei Bente
Så koselig at du likte tøffeloppskriften min, kroneluen er foresten ikke tovet.
Så mye fint du har i bloggen din, blir inspirert jeg. Kjempthyggelig at du satt igjen kommentar!

12:43 p.m.  
Anonymous Anonym said...

Her var det mye fint, og jeg ble veldig forelsket i det garnet!

1:01 p.m.  
Anonymous Anonym said...

Skjønner at jeg har gått glipp av noe borte på "korset". Bare prøv deg på sokkene, de er ikke vanskelige. Skulle du trenge hjelp, kan det sikkert ordnes. ;)

12:12 a.m.  
Anonymous Anonym said...

prøve

12:05 p.m.  
Anonymous Anonym said...

Hallå... Syntes du har laget masse lekkert jeg tross jobb og greier, Oslo var topp. Hadde det kjempekoslig. Søss

10:57 a.m.  
Anonymous Anonym said...

This site is really cool! I found here alot of information that I was looking for. I am really happy to be a part of This site!

7:28 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home