mandag, oktober 15, 2007

Flere bilder fra strikke kvelden på SnB Lillestrøm klikk på bildene så får du se bedre ;)
Hadde flere bilder, men får ikke lagt de ut lit merkelig i grunnen ,har ikke hatt problemer med det før nå i det siste hm.
Endelig så fikk jeg lagt ut lit flere bilder i dag, her er lua som hører til settet med puls vanter og sjerf av julia garnet. For og få til lua måtte den strikkes frem og til bake og fellingen foregikk på vrang siden 4m sammen og 1vr i de to første for de som har strikket sjerfet (forstår dette) den er sydd pent i sammen og jeg er ganske så fornøyd med settet og har enda ca40gr garn igjen.

Lue: la opp 110m 1omg: 1 rett,#1 løst av strikk en+1kast og trekk den løse m over#, ut omgangen til du har 1m igjen den strikkes rett.
2omg:2 vrange sammen ikke slipp masken men strikk 1 vr til i 1 masken slipp, gjenta ut omgangen .
Desse 2 omg gjentas til du syntes det er passe høyde på lua til felling, den fåregår på vrang siden. Altså omg 2, jeg begynte med ca hver 10 maske(4m vr sammen 1 vr i de to første) og mindre masker mellom for hver 2 omg snurpa sammen de siste m og sydde pent i sammen.



Kort sjerf og pulsvarmere +lue og enda 40gr garn igjen av 4 nøster er ikke verst, men hva skal jeg bruke de siste 40 gr med garn til ? Kansje jeg hekler lit rundt sjerfet og pulsvantene.





2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Lua ble skikkelig fin, jeg liker fargene.

Vi ses vel igjen på SnB en annen gang også.

10:51 a.m.  
Anonymous Anonym said...

Takk for sist, jeg har vært innom på bloggrunde

5:28 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home