mandag, juli 23, 2007

Grytelapper/sjal/babuska tøffler

Egentlig burde få gjort ferdig noen av mine u ferdige prosjekter som ligger rundt i krokene her, men siden jeg ikke er i form (halsbettennele)så tar jeg meg lov til og gjøre akuratt det jeg har lyst til. For noen år siden fikk en kammerat av oss et par grytelapper til jul, og jeg tok meg den frihet og tegne av mønstret. Og her er resultatet, har ikke sett det andre steder. De er morsomme og strikke og de blir tykke og gode da de er strikket rundt og det hekles en fin kant rundt.Kunne ikke vente med og begynne med garnet jeg bestilte på strikk innom. Kauni 90%ul og 10%akryl, jeg syntes det er mykt og godt og strikke med. Bruker pinne 4 på sjalet jeg har begynt på.


Enda et par babuska tøffler i litt mindre str denne gangen brukte dobbelt ullteppe garn.
i morgen bærer det av gårde til dokktor og når jeg kommer hjem har jeg bestemt at det er på tide og gå i gjennom alle de u ferdige strikkeriene, bare for at jeg ikke skal miste over sikten hi hi.


3 Comments:

Blogger Beate said...

De gryteklutan var skikkelig tøffe. Et must for alle fårikålelskera :) Masse spennende garn du har handla, og selvfølgelig mye flott du har laga!

8:55 a.m.  
Anonymous Anonym said...

Hei!
Tusen takk for en hyggelig strikkekveld på Lillestrøm torsdag. Koselig blogg du har. Hilsen Heidi/kattemor

4:56 a.m.  
Anonymous Anonym said...

De gryteklutene blir knalltøffe! Fint sjal du lager også! Ser også ut som dere har hatt en flott ferie. Ha en fin uke!

12:11 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home