søndag, juli 22, 2007

Lindesnes tur og garn køp

Jeg har vært på en liten ferie tur og da jeg kom hjem ventet en gave fra søss ,vi har dilla på garn begge to, har nok arvet de genene av bestemor og mor hehe!!

Da jeg var i ommrådet Mandal så tok jeg en tur innom Sjølingstad Uldvarefabrik /Vest-Agder-museet en koselig plass appsolutt verdt et besøk.

Der var det garn og få kjøpt (he he viste jo det da jeg dro) og kom hjem med 11 nøster tenker på og lage en jakke eller genser etter hvert, har mange på begynte ting som må bli ferdig først.


Vell fremme på lindesnes er disse gutta i farta oppover Lindesnes kanalen (gubben og Arild)


Noe trangt i den båten sånn er det når gutta er på tur. Så hunden og jeg vi overnatta i bilen (er ikke så glad i og være i båten blir sååå syk jeg.)



Litt av kanalen det var stor trafikk der hele tiden .




Her er egentlig den gamle camping plassen vår midt i gangveien ganske vemodig og tenke på at her har vi campet i mange år.


Og de kjørte opp og ned ned og opp ,vi var heldige med været den dagen da jeg var der, strålende sol .

Denne krabaten viste tegn til at den var veldig sulten kom helt opp til båten og fikk seg noen skiver brød.

Før jeg dro til sørlande luska jeg meg innom Strikk innom og bestilte litt garn merkelig at jeg ikke har sett det før ,men nå er det gjort og det blir ikke siste gangen rask levering.



Det ble et nøste Kauni pappegøye farget aner ikke hva jeg skal lage av det får se lit rundt og få noen ideer, angrer på at jeg ikke bestilte fler håper det kommer mer av dette garnet i nettbutikken,
og det ble med to nøster Kauni gråmelert garn også det er mykt og deilig
90%ull og 10% akryl 100gr er i gang med et sjal.




baby teppe mangler nå lit blokking og en kant rundt så er det ferdig. Strikket i Trysil garn.


Tovet en veske med Evilla garn og alpakka baby silk måtte til slutt tove på 60gr og ola bokser i maskinen for og få den sån jeg ville ha den ,oppskriften fant jeg hos bendixs garn



En veske til, denne er nå under montering glemte og ta bilde så det får komme senere.

















2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Heisann, her var det mye fint å se! Garnshopping er gøy! Jeg strikker FBS-sjal av mitt Kauni-regnbuegarn. Jeg har ett ferdig, og er i gang med nr. 2. (Bilde ligger i bloggen min) Ellers så har jeg sett noe som kalles Kauni-trøjen (du finner bilder på google), den var kjempefin i dette garnet.

8:54 a.m.  
Anonymous Anonym said...

Herlig ullgarn du har kjøpt deg, og Kauni får jeg bare mer og mer lyst til å prøve.
Fin blogg du har!

10:02 a.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home