onsdag, juni 27, 2007

Bobbla til a mor

Denne er snart ferdig kjempefin på bilde. DET LYVER grusom og hekkle, Driver nå med montering har igjen og hekkle rundt på kantene bilder kommer iløpet av et par dager kommer ikke til og lage fler.

Her er bobbla til a mor

vurderer om jeg skal selge.


Har kikket og kikket rund forbi etter en sommer topp eller noe som kunne brukes til Brilla garnet den er det strikke fasthet på 28m+38 omg=10+10 cm og brilla har 28+34=10+10 cm kan det ha noe og si tru? Syntes denne toppen var så fin. (familien nr 14)

Litt lapper blir laget innimellom ,kansje det blir et stort teppe, eller lite teppe, har ikke bestemt meg enda.


Måtte bare prøve meg på dette lidl bommulsgarnet jeg og ble faktisk ganske overasket det var mykt og godt så resultatet ble 2 gryte kluter i domino strikk.



Oppskrift på gryte lappene:

Jeg la opp 61 m.

PINNE1:Srikk en omg rett.

PINNE2:Ta 1maske løst av og strikk frem til midt masken 28m på høyre side av pinnen (3m i midten ) den første av midtmasken tar du løst av og srikker de 2 neste sammen og trekke den løse over, strikk de siste 28 m rett (jeg strikker altid siste maske vrang) .
Neste pinne
strikkes rett, som pinne1.

Fortsett med pinne 1 og 2 men med mindre masker på 2 hver omgang og husk de 3 midt maskene til du ikke har fler masker igjen.

og hekle en picot kant rundt til slutt. LYKKE TIL


Ble med på bølen med bølge teppe jeg og ,dette skal bli et vogn teppe til ei på jobben







Dette er bare mitt til bilen tenker jeg det er gøy og hekkle de det fyker av gårde og garn lagret blir mindre og mindre hi,hi


Tenke seg til at jeg traff ei fra hobbyboden i dag Ksle. De skull hente en campingvogn de har kjøp hos oss (Gratulerer så mye Ksle) De kom litt tidligere en planlagt og sammtalen var i gang om ditt og datt og jeg nevner hobbyboden. Ien sammen heng med noe data greier, og jammen så var frua medlem hunn og kjempe gøy. Verden er ikke stor .





4 Comments:

Blogger Fidus said...

Og du har stått på, ser jeg !! Så mye fint du lager !! Vi har nesten like farger i bølgeteppe ( grått), men det går litt sakte med meg og heklingen... Hva slags garn har du brukt ?

3:15 p.m.  
Anonymous Anonym said...

Jeg må visst lage meg ett sånt teppe jeg også. Kjempefine farger på begge to.

8:53 a.m.  
Anonymous Anonym said...

Synes at den hekla ponsjoen du holder på å montere ser flott ut - lykke til med festing og div..

11:42 a.m.  
Blogger garn og pinner og ... said...

Hei!Var på leting etter noe domino-strikk... og kom over dette innlegget ditt fra 2007. Takk for oppskrift til gryteklut i dominostrikk. Fin teknikk til å bruke opp restegarn!

9:06 a.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home