fredag, april 27, 2007

Far`s Nye leketøy

VW BOBLE 1965 MOD

Far`s Nye leketøy :)
Noe han (liksom har drømt om i alle ååår ) måtte bare ha den, ja ja disse manfolka er det ikke Elg og rådyr i de store skoger de flyr etter så er det gamle biler, sukk!! han sier jo ikke stort da jeg hamstrer garn og div, så jeg får vel stå det over. hi hi.
og MIN den står fortsatt i garagen og venter på litt sveising ikke bare litt men mye så tolmodighet må man ha. Kansje jeg selger den etter hvert kan få kjøpt mange Tjorven dukker for de penga (for det har jeg ! drømt om i alle år) ;)



Har hatt mønstret på JAN liggende et år snart og lest og lest må ærlig innrømme at den tok motet helt fra meg. Men var jo på strikkekafe og fikk god hjelp av Karine Elite og kattepus så da er jeg i gang og det er kjempe gøy. Denne første strikkes med Shiny lacy multi fra Hp garn og er et deilig mykt garn, p nr 3,5 og str 4 år. Gikk selfølgelig tom for garn da jeg bare hadde et nøste. Skulle strikke et par baby sokker egentlig men fikk ikke garnet til og passe til oppskriften får kjøpe mer i morgen.
Så da var det jo veldig greit og beggynne på en til i str 10 år, garn = River Jeans pinne nr 4, den blir myk og deilig. Nabo jenta har prøvd den og det ser bra ut. Da jeg strikker litt løst må jeg nok bruke p nr 3,5 på neste.

Har ikke glemt at jeg beggynte på dette skjerfet, det vokser litt innimellom alt det andre.


Kunne denne bar e fortelle litt har seilt rundt på de 7 hav.

Den store skatte kiste den rommer en del garn :) fant ut at det er lenge siden den har blitt åpnet og fant mye rart div jule pynt et par baby sokker som skulle lappes (de er nå kastet ) og tenke seg til det var der jeg hadde lagt skjære brettet og linjalen til stoff prosjektet for en stund siden ja ja husker det nokk en stund at det ligger der og vips så går det i glemme boka igjen.


Den trenger sårt en ommgang med bi voks må bare finne boksen først. Så blir det vell en rå med det og i løpet av helga. Må bare en tur på loppis i morgen på den store knappe jakten.




GOD HELG !!!!











3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Åh så fin boble!!! Hadde en sånn i mime unge dager! Masse fint på bloggen din, god helg!!

1:37 p.m.  
Anonymous Anonym said...

Så fin boble da!! Er det 1303 eller 1302? Klarer ikke helt å som om rutene er buet på bilde.. *nyskjerrig*
Stilig kiste du har også, foressten!

4:38 p.m.  
Blogger Petunia said...

En 65 modell er ikke å forakte!! Ikke kom å si at der er gammelt!

11:51 a.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home