søndag, juli 27, 2008

Grytelappen er ferdig

Ferdig med grytelappene til grytelapp alongen
De er strikket i Mandarin Petitt Sandnesgarn.
På pinne nr 3,5 dobbelt garn 1 tråd blått og 1 tråd blå spraglet.
Super raske grytekluter
jeg begynner med og legge opp 4m .Og øker 1maske i begynnelsen på hver pinne, til jeg har den bredden jeg ønsker. Her ble det 55m. Så er det bare og felle 1maske i begynnelse av hver pinnen til det gjennstår 4 masker. Fell av og ikke klipp av tråden for de det skal hekkles 12 lm til hempe og hekles fm kant rundt gjerne i ensfarget garn. Fest alle tråder godt og Tada du er ferdig med en grytelapp. Lykke til :)




17 Comments:

Anonymous ToveMøgster said...

Takk for ideen til å lage enkle men flotte grytelapper!!! De skal jeg kopiere.
Fine farger i kombinasjon

4:18 p.m.  
Anonymous Marianne G said...

Flotte grytelapper og en herlig vannkjele. Husker jeg ønsket meg veldig en slik en for noen år siden. Håper det står bra til i sommervarmen.

4:49 p.m.  
Anonymous Christinepusen said...

Masse flotte ting i bloggen din Bente, skikkelig stilig med Fårikålkluter hihi.

5:02 p.m.  
Anonymous Blomstermamma said...

Så fine grytelapper, og takk for ideen. Den skal jeg nok helt klart adoptere! :)

9:54 p.m.  
Anonymous sissels said...

Flotte og enkle disse gryteklutene her,du har strikket de i samme prinsipp som jeg har strikket kluter. Fårikålgryteklutene var jo helt knalle. Har ikke fått begynt på grytekluter jeg, ideene verserer i hodet så det blir vel til slutt.

10:23 p.m.  
Anonymous Lille Rosin said...

Takk for turen i en hyggelig blogg. Falt for den som hadde sneket seg opp i hagemöblene jeg da. Her jeg bor er det UNO butikk, men jeg handler sjelden der.

11:01 p.m.  
Blogger Fidus said...

Og du produserer mye fint i varmen!! Ha en flott solkinnsdag!

11:11 p.m.  
Blogger syglad said...

Så flotte grytekluter da og oppskriften kommer jeg sikkert til og kopiere også..
Masse flott i bloggen din.
Ha en solrik og flott sommeruke :-)

11:35 p.m.  
Blogger mreteveian said...

De så gode ut, og je glikte fargen :-)

1:41 a.m.  
Anonymous Anne-Ruth said...

Fin og praktisk gryteklut!

4:49 a.m.  
Blogger Ruth@ said...

Hei herlige disse så ut... skal lage mine grytkluter blir ikke før jeg kommer meg hjem fra ferie.. det er jo overkommelig og få til...ha en fin uke...

12:51 p.m.  
Blogger Mrs. Darcy said...

Så flotte de var, og enkle å strikke :)! De skal jeg jammen meg prøve å lage!

2:46 p.m.  
Anonymous Felisi said...

Fine grytekluter! Det gjorde seg veldig godt med de to fargene sammen, og at de er enkle å lage er jo et stort pluss ;o)

3:13 p.m.  
Blogger Silje Anette said...

wow så enkel og fine de ble! har litt mandarin garn liggende så kanskje jeg hiver meg rundt og prøver meg på de gryteklutene ;)
og den fårikål kluten er det KULESTE jeg har sedd på lenge :D
stikk innom bloggen min :)
ha en fin dag :)

6:18 p.m.  
Anonymous erica said...

Har du fått boka ennå?

8:26 a.m.  
Blogger hildep said...

Flotte grytekluter du har laga.
Tusen takk for hilsen på hjemmesia mi.
Ha en trivelig uke

7:47 a.m.  
Anonymous Anonym said...

veldig interessant, takk

3:57 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home