søndag, juli 27, 2008

Grytelappen er ferdig

Ferdig med grytelappene til grytelapp alongen
De er strikket i Mandarin Petitt Sandnesgarn.
På pinne nr 3,5 dobbelt garn 1 tråd blått og 1 tråd blå spraglet.
Super raske grytekluter
jeg begynner med og legge opp 4m .Og øker 1maske i begynnelsen på hver pinne, til jeg har den bredden jeg ønsker. Her ble det 55m. Så er det bare og felle 1maske i begynnelse av hver pinnen til det gjennstår 4 masker. Fell av og ikke klipp av tråden for de det skal hekkles 12 lm til hempe og hekles fm kant rundt gjerne i ensfarget garn. Fest alle tråder godt og Tada du er ferdig med en grytelapp. Lykke til :)




17 Comments:

Anonymous Anonym said...

Takk for ideen til å lage enkle men flotte grytelapper!!! De skal jeg kopiere.
Fine farger i kombinasjon

4:18 p.m.  
Anonymous Anonym said...

Flotte grytelapper og en herlig vannkjele. Husker jeg ønsket meg veldig en slik en for noen år siden. Håper det står bra til i sommervarmen.

4:49 p.m.  
Anonymous Anonym said...

Masse flotte ting i bloggen din Bente, skikkelig stilig med Fårikålkluter hihi.

5:02 p.m.  
Anonymous Anonym said...

Så fine grytelapper, og takk for ideen. Den skal jeg nok helt klart adoptere! :)

9:54 p.m.  
Anonymous Anonym said...

Flotte og enkle disse gryteklutene her,du har strikket de i samme prinsipp som jeg har strikket kluter. Fårikålgryteklutene var jo helt knalle. Har ikke fått begynt på grytekluter jeg, ideene verserer i hodet så det blir vel til slutt.

10:23 p.m.  
Anonymous Anonym said...

Takk for turen i en hyggelig blogg. Falt for den som hadde sneket seg opp i hagemöblene jeg da. Her jeg bor er det UNO butikk, men jeg handler sjelden der.

11:01 p.m.  
Blogger Fidus said...

Og du produserer mye fint i varmen!! Ha en flott solkinnsdag!

11:11 p.m.  
Blogger Unknown said...

Så flotte grytekluter da og oppskriften kommer jeg sikkert til og kopiere også..
Masse flott i bloggen din.
Ha en solrik og flott sommeruke :-)

11:35 p.m.  
Blogger merete said...

De så gode ut, og je glikte fargen :-)

1:41 a.m.  
Anonymous Anonym said...

Fin og praktisk gryteklut!

4:49 a.m.  
Blogger Unknown said...

Hei herlige disse så ut... skal lage mine grytkluter blir ikke før jeg kommer meg hjem fra ferie.. det er jo overkommelig og få til...ha en fin uke...

12:51 p.m.  
Blogger LiseH said...

Så flotte de var, og enkle å strikke :)! De skal jeg jammen meg prøve å lage!

2:46 p.m.  
Anonymous Anonym said...

Fine grytekluter! Det gjorde seg veldig godt med de to fargene sammen, og at de er enkle å lage er jo et stort pluss ;o)

3:13 p.m.  
Anonymous Anonym said...

wow så enkel og fine de ble! har litt mandarin garn liggende så kanskje jeg hiver meg rundt og prøver meg på de gryteklutene ;)
og den fårikål kluten er det KULESTE jeg har sedd på lenge :D
stikk innom bloggen min :)
ha en fin dag :)

6:18 p.m.  
Anonymous Anonym said...

Har du fått boka ennå?

8:26 a.m.  
Blogger Hildep said...

Flotte grytekluter du har laga.
Tusen takk for hilsen på hjemmesia mi.
Ha en trivelig uke

7:47 a.m.  
Anonymous Anonym said...

veldig interessant, takk

3:57 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home