fredag, juli 18, 2008

ferie syssler

Ønsker velkommen til Hormonella (døpt av tante )
måtte bare ha en dukke og prøve dukketøy på.
Hanne og jeg har vert i en kjempe butikk i Fredrikstad
da vi åpnet døra besvimte vi nesten :) garn i båter og kjerrer :) bare helt rått.

hylle på hylle og vi skulle jo ha handlet mere, men vi kan jo reise tilbake ;)nå som vi vet om denne butikken.
Jeg kjøpte noen Brilla nøster igjen, fårstår ikke hvorfor jeg kjøper det garnet aner ikke hva jeg skal bruke det til. Men det er deilig og ta på :)
Så fant vi noe nytt Gjestal garn BRIS (glemte helt og ta bilde av garnet) kommer i neste innlegg jeg lover.
Her er adr: Garn huset Dammyr 12 Fredrikstad


Etter en uke på campingen er det deilig og komme hjem og gjøre bare det man vil, i dag var jeg i sy hummør. Fordi på sgs sitt opphørsalg så fant jeg litt stoffrester, og da ble det to strikke tøy mapper:




Brun semska trengte ikke innerstoff og er 16cm bred,10cm høy og 25cm lang.neste gang skal jeg lage lommer inni for nå har jeg endelig husket på og skrive ned diverse mål.




Sort plast duk fra jysk, gruff 99- for 1m , men syntes det var så fint. Fant en rest og fant ut at den var 2m og fikk pruta ned til 99- er rimelig fornøyd med utfalle av den handelen :)
Og resultatet ble en strikke veske med flees for + lomme og greier.




Et søtt noe noa fikk så lyst til og prøve dette jeg også laget det på Gjøvik turen , tusen takk til Bente B for innspirasjon og mønster.







Er snart ferdig med Strikke lofte, pga et kjøleskap og en fryser som kom i hus måtte jeg gjøre omigjen. Så det ble litt trangere i strikke kroken en beregnet men det får stå sin prøve så lenge.








Her er det nesten ferdig må bare få orden på veggene,har lyst til og male de men gubben nekter.(Hva er det med mannfolk og trevegger ???) men hvem hvet hva som kan skje i jakt tia ;)



Lese kroken
Og stolene etter Tante på Gjøvik passet fint sammen med soffan som vi hadde fra før.
Bilde mellom stolene har min morfar brodert han broderte for en broderi butikk på Strømmen og var salmaker av yrke han laget masse fint.


Camping syssler : Grytelapper og kopptuer + noe nytt,påfugl hekkling det er faktisk gøy :)






Baby kjølen er straks ferdig og det gjennstår og feste tråder og knapper (ja jeg skal skrive ned oppskriften men ikke i dag )








Her er den første i alpakka garn myyyk og deilig, trur nesten jeg må på bygda og låne en unge og prøve på ;)




Fortsatt God Sommer til dere som titter innom











3 Comments:

Blogger Inger said...

Wow - for en garnbutikk! Noterer adressen.
Gratulerer med Hormonella - litt av et navn ;o)
Jeg har også prøvd meg på Noe Noa og det blir helt sikkert fler. Tøft i sort!
Fortsatt god sommer til deg også!

4:37 p.m.  
Blogger Marit Johanne said...

Den garnbutikken MÅ jeg til også!!
Bor i nabobyen Sarpsborg, men har ikke visst om denne butikken. Så snart lommeboka tillater det skal jeg ta en tur. Takk for tips! Så koselig strikke og lesekrok du har laget til!

10:27 a.m.  
Blogger Charlotte said...

Jøss, dette ser jo ut som garnhimmelen!! Drømmer om å ta en tur innom dit!!Ha en fortsatt fin sommer!

8:16 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home