onsdag, mars 12, 2008

pulsvarmer/sokker

En liten oppdatering
Siden sist har det ikke blitt produsert stort, bare litt lett strikkede ting. Har fortsat vondt i høyre armen, utrulig hvor mye man bruker den i løpet av dagen spesielt når man skal vere forsiktig og tenke seg nøye om.
Cable lux Tunica den håper jeg og få strikket litt på i påsken,for jeg har fri helt fra fredag 13 til den 25 mars det er luksus det. Noen ufoer er det og planer for, så jeg håper på og få bedre plass i strikke kurven til noen av de mange fristelser som stadig dukker opp på hobbyboden og i div hefter.
Men noen pulsvarmere har det jo blitt 3 par i div reste garn og mønster fra mit eget hode.
Jeg er ikke den store sokke strikker så jeg liker og starte i det små .Her er 1 par i str 1 år,de ble til med smart garn og pinne nr 3 mønster fra et ukeblad anno 1984. De blir lagt i lagret til jule markedet.
Smart garnet er utrolig deilig syntes nå jeg, trur jeg har funnet meg et favoritt garn.
Bestemor tøffler på p4 og mønster fra sandnes julehefte. Fordi jeg syntes de skulle være faste hele veien brukte jeg mønsteret 1r1vr 1omg, rett på neste omg, hele sokken ned. Det ble ganske bra. Nå mangler det bare og få smurt litt lateks under,de er kjempeglatte.




Og se: et par til ,tru det eller ei nr 2 er på pinnenne.






8 Comments:

Anonymous Anonym said...

Flink har du vært:-)

12:37 p.m.  
Anonymous Anonym said...

Du er da ikke noe mindre tålmodig enn meg du, masse pirkearbeid hos deg også! Veldig søte de små sokkene :o)

2:35 a.m.  
Anonymous Anonym said...

Flotte tøfler.

2:16 p.m.  
Anonymous Anonym said...

Hei!
En tur innom for å lese og se hva du har gjort. Flotte pulsvanter og sokker. Ønsker deg og dine en riktig god påske! Hilsen Heidi/kattemor

9:20 a.m.  
Anonymous Anonym said...

Mye flott du har laget!! Babysokkene er bare nydelige :-) Ønsker deg en hyggelig Påske med masse kos :-)

1:30 p.m.  
Blogger Inger said...

Så flotte pulsvarmere og sokker du har strikket! Ønsker deg og dine en riktig god påske - forhåpentligvis med MASSE sol!

12:08 p.m.  
Anonymous Anonym said...

Så mye flott du lager. Likte godt de sokkene med bølgemønster.
God påske til deg!

5:52 p.m.  
Anonymous Anonym said...

Kjempe flotte ting du har strikket, herlig babysokker :D

4:36 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home