onsdag, juni 11, 2008

Ferdig med baby jakke i opal bommul

Når man blir Fille tante, ja da er det jo på plass og lage noe baby stasj.
Egentlig var det en gutte baby alle sa at kunne komme men den gang ei. Ei nydelig lita jente ble det og jeg måtte forandre litt på nyfødtgaven og det faderlig fort.
Så kom jeg på et opal bommulsnøste som vi fikk i Tananger, søkte litt rundt om kring og fant denne jakken på en Dansk side http://www.silkeborg-uld.com brukte nyfødt str og 70g opal på nål 2,5 og er meget fornøyd.

Så da var det bare og prøve på og lage en kjole også ,denne gangen i alpakka og nål nr 3 litt mere behagelig og jobbe med.Tenkte jeg skulle skrive ned forandringene og legge det ut i bloggen etter hvert må bare få ferdig nr 3 (har begynt) små forandringer fra nr 2 .

Erica på hobbyboden er glad i og ha oversikt på ting og tang så hun har nå utfordret oss til og få orden/oversikt på garn lagret vårt .Oversikt tenkte jeg det har jeg vell og begynte og se meg rundt, sånn ca i hvertfal bokhylle med oppskrift permer og litt garn (har ikke telt de enda)
En kurv med ullgarn som jeg kjøpte i sommer aner ikke hva jeg skal lage av det enda.
Men bommulsgarnet telte jeg og ble en smule overasket 106 nøster noen er i poser til sommertopper jeg har planlagt og få strikket til min datter etterhvert,men når skal jeg få tid er en annen sak.



En gammel arvet kommode som skulle hvert malt, er garn lager for sokke garn og tove garn



1 skuff er det litt forskjellig veske håndtak/ efekt garn som jeg bruker når jeg tover vesker.






2 skuff inneholder superwash garn/opal/silja







3 skuff Mohear garn hadde dilla på det en gang. Og blir brukt til og blande sammen med ullgarn til veske toving.







4 skuff ull garn til toving


Bokhylla og kommoden er det planer om og få opp i sy/strikke kroken min i 2 etg etterhvert,kansje jeg får orden på det i sommer ferien.





5 Comments:

Blogger Kath said...

Masse flott her hos deg!!!Takk for titten:)

12:46 a.m.  
Anonymous Anonym said...

Så lekker den jakken i opal ble!! Eg må virkelig prøve meg på noe slikt, har litt opal liggende vettu he he! Koooos deg og ha en herlig dag! Klem og masse kooos fra Vibbedille

1:45 a.m.  
Anonymous Anonym said...

Var innom en tur .
Holder på å oppdatere link til alle bloggene på gardermotreffet sine sider.
Ha en flott helg.

9:32 a.m.  
Blogger Joanna said...

Halloen :)
Ja se her er det orden på saker og ting ja.
Nyyyydelig jakke den ser jammen lekker ut.

Klem fra Jojo

7:24 a.m.  
Blogger janne - kathrine said...

Heisann.

Bare innom en liten tur for å se om det var noe nytt siden forrige besøk - og det var det jo :-)
Synes forøvrig ikke du skal male den kommoden jeg. Ville bare ha satt noen nye lekre knotter på den....

Ønsker deg en flott dag videre!

5:30 a.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home