mandag, april 23, 2007

Strikketreff + mer

På torsdag var det strikke treff igjen og det er jo gøy. Hanne lager nesten altid vrang border med forskjellig vri denne gang trur jeg hu strikker 3 omganger 2rett og 2vrang og på neste de 2 rette sammen i bakkant for så og ta opp en maske mellom de 2 rette eller ??? kommer med korrigering vist det er feil he he.
Bildene blir større vist du klikker på de.
Her har vi Hanne og Anette de må snart se og få seg en blogg :)

Fra venstre er det: Theresa, Stitch 05, Elite, Karine, og kattepus.


Må jo vise frem den nye sofan vi har ventet en evig het på. Er ganske fornøyd, god og sitte i for de som ikke er av de lengste i beina, med andre ord man drokner ikke.Så var det det med bord da!! det er ikke helt enkelt og bli enig med den bedre halv del om hvilket!!!!, så da får halvdelens farmor sin reise kiste duge så lenge. Den er noe av det finest jeg har, er veldig glad i den selv om den fikk en røff behandling da det gamle huset brant, pollygon de gjorde så godt de kunne og den overlevde.


I går kveld begynte jeg på et skjerf i havbris mønster, på pinne nr 4 og Vivaldi spesial fra garnstudio ikke det beste garnet jeg har brukt men liker farge kombinasjonen veldig godt. Greit og ha prøvd, de ser så deilige ut i garnhyllene så fristet blir man jo.
Legg opp 55m.
strikk 4 omg glat strikk =2 riller.
1 : 2rett (kant masker de strikker jeg altid rett Husk fine side kanter ),
2m sammen 3 ganger, 1kast 1 rett 5 ganger, 1 kast, 2 m sammen 6 ganger, 1kast 1 rett 5 ganger ,1 kast, 2m sammen 6 ganger , 1 kast 1 rett 5 ganger , 1kast, 2m sammen 3 ganger , 2 rett.

2 : Alle masker rett pinnen ut.

3 : Alle strikkes rett pinnen ut.
4 : 2 rett, resten strikkes vrangt, husk de 2 siste maskene på pinnen strikkes rett.

Bommuls kluter og det ble 3 stk til jule messa.





En del av damene på hobbyboden har laget så fine babysmekke så da får vel jeg og prøve, selv om det er full produksjonstopp her. Og det er leeenge til barne barna komme (håper jeg ). Så var det det med denna broderinga av de fine lappene de pynter med, det trur jeg vi tar og prøver på siden er ikke så glad i og brodere, kansje jeg finner noe ferdig merker eller lignende butikken.




Legger ikke skjul på at jeg har fåt dilla på babysokker og tenke seg til jeg får til og strikke par!! her gjensår lit montering . I og med at jeg strikker lit løst må jeg finne meg i at det blir med tyyyne pinner men det går veldig greit.
Er i gang med fler så bilder kommer etter hvert.






2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Skjerfet ditt ser meget lovende ut. Lekkert.

3:52 p.m.  
Anonymous Anonym said...

Der var bilder fra siste SnB ja, det var koselig som vanlig, synd jeg måtte gå så tidlig!

Lekre farger i det skjerfet du har begynt på, da får det ikke hjelpe hvordan garnet er å strikke med... ;o)

2:15 a.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home